بیوگرافی سیروس میمنت بازیگر نقش بابا کیوان در نون خ

سیروس میمنت رنجبر، بازیگر و فیلمنامه‌نویس ایرانی، متولد ۴ خرداد ۱۳۳۸ در کرمانشاه است. او بیشتر به دلیل ایفای نقش در آثار کمدی تلویزیونی و سینمایی شناخته می‌شود. سریال‌های “خانه‌به‌دوش”، “متهم گریخت”، “نون خ” و فیلم‌های “معجزه خنده”، “فوتبالی‌ها” از جمله آثار برجسته او هستند.

بیوگرافی سیروس میمنت

دوران کودکی و سختی‌های زندگی

سیروس میمنت در یک خانواده پرجمعیت و فقیر در کرمانشاه به دنیا آمد. پدرش معلم مکتب‌خانه و مادرش خانه‌دار بود. این خانواده در یک اتاق ۱۲ متری زندگی می‌کردند. او از ۸ سالگی مجبور شد برای کمک به خانواده کار کند و در مشاغل مختلفی مانند پادویی، فروش بلیت بخت‌آزمایی، فروش آب آلبالو و کمپوت در نزدیکی بیمارستان‌ها فعالیت داشت.

علاقه‌مندی به سینما و آغاز هنر

سیروس میمنت در ۸ سالگی با دیدن یک فیلم سینمایی به بازیگری علاقه‌مند شد. در ۱۴ سالگی نخستین فیلم کوتاه خود با نام “خرافات” را ساخت. این فیلم در جشنواره‌ای محلی مقام دوم را کسب کرد. او بدون شرکت در دوره‌های آموزشی، از طریق تماشای فیلم‌های مختلف، فنون بازیگری را آموخت.

بیوگرافی سیروس میمنت

ازدواج و خانواده

در ۱۹ سالگی ازدواج کرد و دارای ۴ فرزند پسر است. در کنار مسئولیت‌های خانوادگی، همچنان به علاقه خود در زمینه سینما و تلویزیون ادامه داد.

حضور در جبهه و اجرای تئاتر برای رزمندگان

با آغاز جنگ ایران و عراق، سیروس میمنت به مدت ۸ سال در جبهه‌های جنگ حضور داشت. در این دوران، تئاترهایی برای رزمندگان اجرا می‌کرد که تجربه ارزشمندی در زمینه بازیگری برای او به همراه داشت.

ورود به تلویزیون و سینما

سیروس میمنت در سال ۱۳۷۶ با بازی در سریال “همه فرزندان من” مقابل دوربین تلویزیون رفت. در همان سال با فیلم “معجزه خنده” به سینما راه یافت. او در ادامه با حضور در سریال “خانه به دوش” (۱۳۸۳) و “متهم گریخت” (۱۳۸۴) به شهرت رسید.

بیوگرافی سیروس میمنت

فعالیت‌های سینمایی

فهرست فیلم‌های سینمایی سیروس میمنت

  • معجزه خنده (یدالله صمدی، ۱۳۷۵)
  • حرفه‌ای (اسماعیل فلاح‌پور، ۱۳۷۵)
  • مرد عوضی (محمدرضا هنرمند، ۱۳۷۶)
  • جعبه موسیقی (فرزاد مؤتمن، ۱۳۸۶)
  • هندوانه شب یلدا (سعید آقاخانی، ۱۳۸۶)
  • فوتبالی‌ها (عباس خواجه‌وند، ۱۳۸۹)
  • جاسم به جبهه می‌رود (مسعود تکاور، ۱۳۸۹)
  • ایران برگر (مسعود جعفری جوزانی، ۱۳۹۳)
  • فیلسوف‌های احمق (سعید چاری، ۱۳۹۴)
  • بن‌بست وثوق (حمید کاویانی، ۱۳۹۵)
  • کویر آرام (سیدمیلاد بنی‌طبا، ۱۳۹۷)
  • پاگچی

بیوگرافی سیروس میمنت

فعالیت‌های تلویزیونی

سریال‌های تلویزیونی سیروس میمنت

  • جدال بی حاصل (مسعود رشیدی، ۱۳۷۵)
  • جادوی مهتاب (بهمن زرین‌پور، ۱۳۷۶)
  • همه فرزندان من (محمد دستگردی، ۱۳۷۶)
  • داستان یک شهر ۲ (اصغر فرهادی، ۱۳۷۹)
  • یادداشت‌های کودکی (پریسا بخت‌آور، ۱۳۸۰)
  • پشت کنکوری‌ها (پریسا بخت‌آور، ۱۳۸۱)
  • پلیس آسمانی (فرشته صدرعرفایی، ۱۳۸۱)
  • این سه نفر (اصغر توسلی، ۱۳۸۲)
  • خانه‌به‌دوش (رضا عطاران، ۱۳۸۳)
  • متهم گریخت (رضا عطاران، ۱۳۸۴)
  • باران بهاری (مسعود رشیدی، ۱۳۸۴)
  • روزگار خوش حبیب آقا (مهدی مظلومی، ۱۳۸۵)
  • آرزوهای شیرین (سید وحید حسینی، ۱۳۸۶)
  • پیامک از دیار باقی (سیروس مقدم، ۱۳۸۶)
  • در چشم باد (مسعود جعفری جوزانی، ۱۳۸۷)
  • دلنوازان (حسین سهیلی‌زاده، ۱۳۸۸)
  • چاردیواری (سیروس مقدم، ۱۳۸۹)
  • خوش‌نشین‌ها (سعید آقاخانی، ۱۳۸۹)
  • سه دونگ، سه دونگ (شاهد احمدلو، ۱۳۹۰)
  • دست بالای دست (سید محسن یوسفی، ۱۳۹۰)
  • دزد و پلیس (سعید آقاخانی، ۱۳۹۱)
  • خروس (سعید آقاخانی، ۱۳۹۲)
  • روزهای بد، به‌در (سعید آقاخانی، ۱۳۹۳)
  • هفت سنگ (علیرضا بذرافشان، ۱۳۹۳)
  • بیمار استاندارد (سعید آقاخانی، ۱۳۹۴)
  • میکائیل (سیروس مقدم، ۱۳۹۴)
  • نیاز (حسین سهیلی‌زاده، ۱۳۹۴)
  • شیوع (محمود معظمی، ۱۳۹۴)
  • پنچری (برزو نیک‌نژاد، ۱۳۹۶)
  • گسل (علیرضا بذرافشان، ۱۳۹۶)
  • بانوی عمارت (عزیزالله حمیدنژاد، ۱۳۹۷)
  • نون خ (سعید آقاخانی، ۱۳۹۸-۱۴۰۳)
  • حکایت‌های کمال (قدرت‌الله صلح میرزایی، ۱۳۹۸)
  • قصه‌های صندوق (حسین امانی، ۱۴۰۲)

بیوگرافی سیروس میمنت

فعالیت در شبکه نمایش خانگی

سریال‌های نمایش خانگی سیروس میمنت

  • تی‌ان‌تی (حامد آهنگی، ۱۴۰۲)
  • جوکر (احسان علیخانی، ۱۴۰۱)
  • راز بقا (سعید آقاخانی، ۱۴۰۱)
  • جوکر ۲ (احسان علیخانی، ۱۴۰۳)

بیوگرافی سیروس میمنت

فعالیت در حوزه نویسندگی

فیلمنامه‌های نوشته‌شده توسط سیروس میمنت

  • خانه‌به‌دوش (رضا عطاران، ۱۳۸۳)
  • فوتبالی‌ها (عباس خواجه‌وند، ۱۳۸۹)
  • کسی خوابه؟ (سید جواد رضویان، ۱۳۹۰)

سبک بازیگری و دیدگاه‌ها

سیروس میمنت همواره تلاش کرده است در هر نقش، تیپ‌سازی جدیدی انجام دهد. او معتقد است که بازیگران نباید در کلیشه‌ها گرفتار شوند. او در مصاحبه‌ای گفته است:

“مخاطب حق دارد نقش‌ها و کاراکترهای جدیدی از بازیگران ببیند. متأسفانه امروز از نوآوری خبری نیست و فیلمسازان به دنبال تکرار موفقیت‌های قدیمی هستند.”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا